>

Coaching

Gezond slapen

Ontspanning is van groot belang bij een goede nachtrust. Een gezonde nachtrust zorgt voor het welzijn van overdag. De balans tussen spanning en ontspanning en voldoende rustmomenten. Tijdens de coaching bekijken we de persoonlijke situatie en worden er tips aangereikt voor meer rust.

Dromen helpen je bij verwerken van je dagelijkse ervaringen, de bijbehorende gevoelens kun je opnieuw ervaren. Door contact te maken met je eigen behoeftes en te accepteren dat zij ook een deel van je zijn, creëer je nieuwe mogelijkheden. Via ontspanningsoefeningen, droombeleving of visualisaties kom je bij je gevoelens. Door middel van verschillende methodes zoals Voice Dialoque en Innerlijk Kind maak je contact met je oorspronkelijke zijn. En verwerf je nieuwe inzichten. De droomuitkomst geeft meer vreugde en een beleving van vrijheid.

'Er is een enorme behoefte aan verbeeldingskracht, daardoor worden we creatiever en ondernemender!'

Er is’ Levenskracht’ in mij die ik elk moment kan gebruiken.                                                                                                                                              In mij is de kracht aanwezig die alles aankan.                                                                                                                                                                  Op elk moment kan ik me daarmee verbinden;                                                                                                                                                                   Ook op momenten dat het zo onmogelijk lijkt.                                                                                                                                                                   Ik kan me met haar verbinden door mijn dromen.                                                                                                                                                             Zij wijzen mij de weg, naar mijn oorsprong en vrijheid.

Tips om Dromen te onthouden:

  • Ga ontspannen slapen (bijv. vooraf warme douche of bad)
  • Leg een schrijfblok en pen naast het bed
  • Blijf bij het ontwaken even in de slaaphouding liggen en herhaal in gedachten de droom (belangrijk is het gevoel waarmee je wakker wordt en bijv. de personen of kleuren uit de droom)
  • Schrijf de droom nu op (evt. met datum en titel)
  • Begin dan het dagritueel (doe je dit eerst dan is de droom al voor een groot gedeelte weg)
  • Nu is de droom behouden en kan er op een later tijdstip iets mee gedaan worden

Eerste hulp bij nachtmerries

Wat is een nachtmerrie? Iedereen heeft het wel eens meegemaakt, je wordt gillend wakker met zweet op je hoofd. Een nachtmerrie is een hevige droomreactie, een heftige of traumatische ervaring die verwerkt wil worden. Het kan nodig zijn om hier steun bij te vragen, zeker bij een terugkerende droom of nachtmerrie.

Met nachtmerries kan op verschillende manieren worden gewerkt. Per persoon en situatie wordt bekeken welke methode past. Na een aantal keer coaching verandert de nachtmerrie of lost op.

Aanmelden

Reacties


Man | 67 jr ‘Ik durfde niet meer te gaan slapen, het zweet brak me uit. Bij Lia heb ik mijn angsten overwonnen. Ik slaap nu goed en voel me overdag veel beter.’

Vrouw | 55 jr In mijn slaap en dromen huilde ik vaak, in de workshop kwam ik erachter dat het mijn onverwerkte verdriet was. Op mijn vijfde levensjaar is mijn moeder overleden, Dit verlies had ik nooit goed verwerkt.